Bio additives Oils for vehicles and Industrials use
Minyak Aditif untuk Kenderaan dan Industri Pelbagaiguna

We produce bio-additive oils for use in various types of automobile. The range includes Petrol Bio Booster and Diesel Bio Booster. All these products are covered by product liability insurance in the amount of RM 3 Million. The additives are all palm oil based and delivers exceptional performance when use. It could reduce energy intake, eliminates or reduce black smoke and green house gases and carbon footprint and reduce the maintenance costs of the engines without harming the engines. The Bio Boosters had been tested in the laboratory environment and actual ground testing. Among the test that are conducted includes the lab test by SIRIM, ground testing by PUSPAKOM on vehicle emission and among others a complete ground testing by Penang Port Authority on its ferries for fuel saving. The tests conducted by SIRIM and PUSPAKOM are fully recognised by the Department of Environment, Government of Malaysia (DOE). The results of the test prove the effectiveness of the products and the true performance and reliability that it can deliver. The Penang ferry is a classic evidence of fuel saving capabilities of the Bio Boosters that it can reduce the ferry fuel consumptions of more than 20%. The Bio Boosters could be used in all type of vehicles, industrial engines, ships and any other combustion engines in any type of industries.

The fuels saving entities of the product together with the reduction of emission that it is capable to deliver are the most powerful points for the customers to consider of using the products in view of the current world of high fuel prices and government concern of air pollution.


Kami mengeluarkan minyak  Bio Aditif yang boleh digunakan untuk berbagai jenis kenderaan. Minyak aditif tersebut adalah Petrol Bio Booster dan Diesel Bio Booster. Kesemua produk ini  adalah dilindungi insurans pada jumlah RM 3 Juta. Aditif ini mempunyai kesan yang memberangsangkan apabila diguna. Ia boleh menjimatkan penggunaan bahan api selain dari mengurang, menghapuskan asap hitam serta mengurangkan pengeluaran karbon dari emisi enjin. Ia juga mengurangkan kos penyelenggeraan enjin tanpa menjejaskan enjin.

Bio Booster tersebut telah diuji di makmal dan juga secara amalinya. Ia telah diuji di makmal SIRIM, ujian di PUSPAKOM untuk emisi asap kenderaan dan juga ujian yang lengkap di  feri-feri kepunyaan Penang Port Authority berkenaan dengan penjimatan minyak. Ujian yang dilakukan oleh SIRIM dan PUSPAKOM adalah diakui dan diterima oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) yang mempunyai peranan untuk mengawalselia pencemaran alam sekitar. Kesemua ujian tersebut telah menghasilkan keputusan yang amat cemerlang yang membuktikan keberkesanan produk, prestasi dan keutuhan produk tersebut. Ujian yang dilakukan pada feri-feri kepunyaan Penang Port Authority merupakan bukti yang nyata tentang keberkesanan produk ini di dalam menjimatkan penggunaan bahan bakar di mana ujian-ujian tersebut menunjukkan bahawa penjimatan bahan bakar oleh feri-feri yang menggunakan Bio Boosters ini melebihi 20%. Bio Boosters ini boleh digunakan di semua jenis kenderaan darat, laut dan udara, enjin-enjin industry, kapal dan lain-lain enjin pembakaran dalaman di dalam apa jua industri.

Keberkesanan produk Bio Boosters tersebut terutamanya di dalam penjimatan bahan api dan kebolehannya untuk mengurangkan pencemaran alam adalah nyata dan menjadi pilihan pengguna di dalam suasana harga bahan bakar yang tinggi dan keperihatinan kerajaan terhadap pencemaran alam.